marți, 5 februarie 2013

Vrăjtor şi Vrăjitoare de James Patterson

http://d3sprecarti.files.wordpress.com/2012/05/vrajitor-si-vrajitoare.jpg 

Părerea mea:

Am terminat cartea asta de vreo 2 săptămâni şi acum, cu chiu cu vai, m-am hotărât să îi fac şi eu în sfârşit recenzia. 
Nu e o cartea rea, îi dau un plus lu' Patterson pentru originalitatea în carea a aşezat evenimentele, pentru idee şi pentru modul în care e structurat romanul (să nu uit de desenul de la miezul cărţii!). Îi dau un minus, în schimb, pentru capitolele scurte şi pentru că nu a ştiu să profite de ideea foarte bună pe care se bazează cartea. 
Acum să intru în detalii să vă luminez.
Deci Patterson ăsta a avut o idee genială! Adică crează un thriller distopic foarte ... distopic, adică se leagă în mare parte de viaţa cotidiană, însă apoi se desprinde cu uşurinţă de ea, făurind el propria sa lume cu nu ştiu câte tărâmuri şi lumi, însă care sunt uşor descrise şi de înţeles - poate prea uşor după părerea mea -.
Îmi place că povesteşte din punctul de vedere al ambilor fraţi şi că se romanul depinde de perspectiva amândurora, însă nu îmi place că se vede că nu e un roman scris cu multă sârguinţă. 
E mult prea uşor de înţeles, chiar şi capitolele nu depăşesc 6 pagini cu scris maaaare şi la finalul fiecărui capitol şi la începutul celuilalt începe o pagină nouă, chiar dacă nu s-a scris decât un rând din capitolul trecut. Ca să nu mai spun de numărul infernal de mic de pagini (în jur de 300 şi ceva). Cu toate astea, însă, m-am chinuit peste o săptămână să-l citesc şi când îl citeam, o făceam doar aşa, ca să-l duc până la capăt dacă tot l-am început. 
Chiar şi recenzia, acum, o fac pentru că m-am obişnuit ca la finele fiecărei cărţi citite să fac recenzie, nu că n-aş mai putea de nerăbdare să ridic în slăvi cartea. 
Nu pot să zic totuşi nici că e o carte urâtă, că nu e. Adică ideea e bună, la bază, numai că autorul nu a ştiut să o fructifice îndeajuns. Şi acum mă întreb, cum să ajungă bestseller în atâtea publicaţii şi reviste când eu nu remarc nimic spectaculos la el!? 
În fine, zic că e o carte bunicică, însă fără sare şi piper. Adică îi lipseşte miezul ăla de suspans, de acţiune, de ceva care să te facă să o citeşti cu drag. 
O recomand celor care nu vor să îşi bată capul cu prea multă complexitate şi celor care au citit atââtea cărţi încât, din lipsă de altceva, trebuie s-o citească şi pe asta. :D
Cheers! ^^

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu